Archive

torsdag, november 13, 2014

Hello!

Svenska längre ned!

First entry on my new blog! I'm so excited to get started. I will develop the blog as I go along, there are many things to learn about design and how everything works. Main focus will be on recipes and foodphotos, design comes second. A while ago I created an instagram account to feature my food and baking goods and I kept getting followers asking for recipes. I rarely write down my recipes, not even measure the ingredients properly while I cook. So it's a bit of a challenge, but I will give it a try. I really love inspiring people to eat more plant based food, and therefore I want  to share my recipes. I hope you will enjoy them! And make sure to check my profile on instagram http://instagram.com/em_vegan_vintage , I have a lot more food there including breakfast, raw food, sweets and more. 


Raw Lemon Blueberry mini bites

About the name - It was incredibly difficult to find a name for the blog that included vegan, green, and similar words, that wasn't already taken. I went through more then 50 at least, all very different from eachother! Then it just came to me one day. So, the name swede meaning both a person who comes from Sweden (me) and the non-swedish word for a vegetable wich derives from scandinavia (also called rotabaga in some parts of the world). And also, since I love sweet things and baking, swede alludes to the word sweet.  


Below: Breakfast - raw buckwheat spiced with cardamom and 
vanilla, pear, raisins and blackcurrant.

  
Ovan: Frukost; helt bovete kryddat med kardemumma och 
vanilj samt päron russin och svartavinbär.

 Första inlägget på min nya blog! Kul att ha kommit igång! Jag kommer att utveckla bloggen vartefter, det är mycket att lära sig om designen och hur allt fungerar. Jag kommer främst att fokusera på recepten och matbilderna, designen kommer i andra hand. Jag startade den här bloggen på grund av att jag fick fler och fler följare på instagram som frågade efter mina recept. Jag skriver sällan ner recept när jag bakar och lagar mat, jag mäter inte ens ingredienserna så det är en utmaning att börja med det. Men jag älskar att inspirera andra till att äta en mer växtbaserad kost och vill därför gärna dela med mig av mina recept. Jag hoppas att ni ska tycka om dem! Och kolla in min instagram, http://instagram.com/em_vegan_vintage , där har jag fler maträtter, frukost, rawfood, sötsaker och mer.

Om namnet - Det var mycket svårt att hitta ett namn som innehöll vegan, green, och liknande ord, som inte redan var upptaget. Jag gick igenom mer än 50 vitt skilda namn! Men sen en dag kom jag på det. Swede som i svensk och swede som i det utländska namnet för kålrot (även kallad rotabaga i vissa delar av världen). Och efterom jag älskar sötsaker och bakning anspelar även swede på sweet (sött). 



Nedan: 15 minuters pasta med bönor i tomatsås 
 Below: 15 minute pasta with beans in tomato sauce



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar